Program de lucru: Luni – Vineri, 8:30 – 17:30

Termeni și Condiții

Capitolul I. Dispozitii generale si scopul documentului

Bun  venit pe website-ul Cargo2B, platforma de e-commerce dedicata achizitiei de servicii logistice multimodale (transport maritim, feroviar, aerian), inclusiv servicii conexe de transport local si formalitati vamale.

Va multumim pentru interesul acordat serviciilor noastre logistice. Ati accesat pagina oficiala a platformei Cargo2B, destinata in principal relatiilor comerciale B2B (raporturi juridice intre profesionisti), dar care include si optiunea de comanda in regim B2C (raporturi juridice intre CARGO2B – profesionist – si persoane fizice – consumatori).

Prezentul document constituie Termenii si Conditiile generale (denumit in continuare „Documentul” sau „Contractul”) care reglementeaza accesul si utilizarea website-ului mentionat mai sus, procesul de ofertare, comanda, plata si livrare si relatiile juridice dintre operatorul platformei si clienti, in functie de statutul lor.

Website-ul este administrat de catre CARGO2B SRL, societate romana inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J2025040654002 , avand CUI 51930270, cu sediul social in Municipiul Bucuresti, Str. Principatele Unite nr. 38-40, bloc 18, parter, ap. 3(R2), denumita in continuare „Furnizorul” sau „Operatorul”.

Platforma Cargo2B functioneaza pe baza unui sistem digital integrat, care automatizeaza intregul proces de achizitie a serviciilor logistice, dupa cum urmeaza:

  • calculul tarifelor se realizeaza prin intermediul unui calculator logistic dedicat, afisat pe un subdomeniu separat, unde clientul introduce detalii despre marfa si selecteaza optiunile dorite;
  • comanda finala este transmisa prin intermediul platformei e-commerce WooCommerce, similar cu procesul standard de cumparare online, dar adaptat pentru servicii logistice;
  • datele comenzii si ale clientului sunt gestionate printr-un sistem de tip CRM, care include interactiuni automate prin chatbot si voicebot, precum si contact uman pentru confirmarea finala;
  • documentele comerciale (oferta, comanda, factura si confirmari) sunt transmise automat pe e-mail, iar clientul le poate accesa si din contul personal disponibil pe platforma.

Comenzile pot fi plasate atat de persoane juridice, cat si de persoane fizice, iar clientul are obligatia sa bifeze statutul juridic corespunzator inainte de finalizarea comenzii. Dispozitiile Documentului se aplica distinct:

  • in regim B2B, conform normelor Codului civil privind contractele intre profesionisti;
  • in regim B2C, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, acolo unde este cazul.

Dispozitiile legale aplicabile raporturilor B2B, respectiv B2C se completeaza cu prevederile din acest Document.

Prin utilizarea platformei, navigarea pe website, crearea unui cont sau plasarea unei comenzi, declarati ca ati citit, inteles si acceptat integral Termenii si Conditiile, precum si celelalte politici aplicabile (Politica de confidentialitate, Politica de cookies, Politica de retur, acolo unde este cazul).

Furnizorul isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment continutul prezentului Document. Modificarile devin aplicabile din momentul publicarii lor pe website si se aplica doar comenzilor viitoare. Versiunea Documentului valabila la data comenzii este transmisa automat clientului pe e-mail si este salvata in contul sau personal.

Pentru intrebari sau asistenta, ne puteti contacta la adresa de e-mail: support@cargo2b.ro sau la numarul de telefon afisat pe platforma.

Capitolul II. Definitii

In sensul si pentru aplicarea prezentului Document, termenii de mai jos vor avea urmatoarele intelesuri:

  • Furnizorul – societatea care administreaza platforma Cargo2B, avand calitatea de vanzator/prestator al serviciilor disponibile prin intermediul website-ului www.cargo2b.ro;
  • Clientul – orice persoana juridica, PFA sau persoana fizica care acceseaza platforma, solicita o oferta, utilizeaza calculatorul logistic, sau plaseaza o comanda de servicii prin intermediul Cargo2B. In functie de statutul bifat in procesul de comanda, clientul poate avea calitatea de profesionist (B2B) sau consumator (B2C);
  • Platforma / Website-ul – site-ul www.cargo2b.ro, inclusiv subdomeniile sale si componentele externe (ex. calculator logistic), care permite accesarea informatiilor comerciale si plasarea comenzilor pentru servicii logistice;
  • Calculatorul logistic – instrumentul digital pus la dispozitia Clientului pentru a introduce datele referitoare la marfa si a genera automat o oferta estimativa de pret, in functie de tipul de transport ales si serviciile aditionale selectate;
  • Comanda – solicitarea transmisa de catre Client prin intermediul Platformei, dupa completarea calculatorului si selectarea optiunilor, urmata de validarea datelor si acceptarea Termenilor si Conditiilor;
  • Oferta – calculatia de pret generata automat prin intermediul calculatorului logistic si transmisa Clientului pe e-mail si/sau afisata in contul personal. Oferta este valabila pe o perioada limitata, iar transformarea acesteia in comanda ferma se face doar prin bifarea acceptului si transmiterea acesteia prin platforma;
  • Contul clientului – pagina individuala accesibila Clientului printr-un link securizat transmis pe e-mail, in care acesta poate consulta oferta transmisa, statusul comenzii, factura si alte documente aferente. Crearea unui cont nu este obligatorie.
  • WooCommerce – infrastructura e-commerce dedicata de la furnizorul specific, utilizata pentru procesarea comenzilor, generarea cosului, emiterea automata a facturii si integrarea cu solutiile de plata;
  • CRM / Bitrix24 – sistemul informatic folosit de Furnizor pentru gestionarea comenzilor, interactiunilor cu clientii si fluxului operational, inclusiv prin chatbot, voicebot si apeluri umane de confirmare;
  • Servicii – totalitatea serviciilor prestate de Cargo2B, care includ: transport international (maritim, feroviar, aerian), transport local (in China si/sau in Romania), servicii vamale si alte operatiuni auxiliare;
  • Servicii optionale – servicii complementare, selectabile individual de catre Client, cum ar fi: transport de la/de la depozit, declaratie vamala de import, obtinere cod EORI etc. Acestea sunt disponibile doar daca sunt bifate explicit in etapa de configurare a comenzii;
  • Pret preferential – reducerea aplicabila comenzii in cazul in care Clientul alege sa achite integral si imediat serviciile prin optiunea „Achita acum„. Aceasta reducere este exprimata procentual si nu este cumulabila cu alte promotii sau conditii speciale;
  • Documente de transport – inscrisuri specifice care confirma preluarea marfii si inceperea transportului international: SMGS (feroviar), conosament (maritim), air waybill (aerian);
  • Grupaj – procedura logistica prin care marfurile mai multor clienti sunt consolidate intr-un singur transport. Termenul de livrare se calculeaza incepand cu momentul completarii grupajului si predarii catre transportator;
  • Factura proforma / factura fiscala – documentele comerciale transmise automat Clientului in format electronic, in functie de stadiul comenzii. Emiterea facturii finale are loc dupa confirmarea comenzii si este disponibila si in contul personal.
  • Acceptarea Termenilor si Conditiilor – exprimarea consimtamantului Clientului prin bifarea optiunii corespunzatoare inainte de transmiterea comenzii. Aceasta reprezinta validarea Contractului si angajarea obligatiei de plata;
  • Contractul – acordul incheiat intre Furnizor si Client, considerat ferm si opozabil din momentul in care comanda este transmisa si acceptata, cu respectarea conditiilor din prezentul Document.
  • Expeditor – persoana juridica sau fizica catre transmite Furnizorului marfa destinata transportului, avand calitatea de detinator legal al bunurilor la momentul predarii acestora catre operatorul logistic. Expeditorul poate fi Clientul insusi sau un tert indicat de catre acesta.


Capitolul III. Continutul website-ului si drepturile de proprietate intelectuala

Platforma Cargo2B este conceputa ca un spatiu digital specializat, care integreaza informatii logistice relevante, un calculator de tarife personalizat si un sistem de comanda complet automatizat, destinat configurarii rapide si transparente a serviciilor solicitate.

Prin intermediul Website-ului, utilizatorii pot accesa informatii privind tipurile de transport disponibile, pot genera oferte de pret in functie de datele introduse si pot finaliza comenzile printr-un proces simplificat, disponibil online.

Toate materialele publicate in cadrul platformei – inclusiv textele, imaginile, structura grafica, calculatorul logistic, modulele interactive, automatizarile, codurile de tracking si fluxurile de comanda – sunt protejate de legislatia privind drepturile de autor si proprietatea intelectuala.

Este interzisa:

  • copierea, reproducerea sau redistribuirea continutului in scop comercial fara acordul scris al Operatorului;
  • utilizarea neautorizata a calculatorului sau a oricaror componente functionale;
  • extragerea sau prelucrarea automata a datelor prin scripturi sau alte instrumente software fara permisiune;
  • alterarea interfetei ori functionarii platformei prin accesari neautorizate sau testari abuzive.

Orice actiune de acest tip va putea conduce la suspendarea accesului, anularea comenzilor si, dupa caz, initierea demersurilor juridice corespunzatoare.

Website-ul functioneaza printr-un sistem de securitate integrat, care protejeaza atat datele tehnice ale platformei, cat si informatiile asociate comenzilor si documentelor comerciale transmise.

In cazul in care sunt identificate posibile incalcari ale drepturilor de proprietate intelectuala, utilizatorii pot transmite o notificare la adresa support@cargo2b.ro, in vederea analizarii si clarificarii situatiei.

Capitolul IV. Partile si obiectul serviciilor

Platforma faciliteaza achizitia de servicii logistice internationale si conexe.

Serviciile pot fi accesate si contractate de catre orice persoana care utilizeaza platforma, denumita in continuare „Clientul”, indiferent daca are calitatea de:

  • profesionist, care actioneaza in scopul desfasurarii unei activitati comerciale;
  • consumator (persoana fizica), care actioneaza in scopuri personale, necomerciale.

Clientul are obligatia de a selecta in mod expres statutul corespunzator (B2B sau B2C) in procesul de comanda. Termenii aplicabili si regimul juridic difera in functie de acest statut, astfel cum este detaliat in prezentul Document.

Obiectul serviciilor oferite prin intermediul platformei

Cargo2B ofera, prin intermediul Platformei, acces la un portofoliu de servicii logistice configurabile, structurate in trei categorii:

  1. Serviciul de baza – transport international de marfuri in regim grupaj, cu livrare de la depozitul Expeditorului la depozitul din Romania, prin una dintre cele trei rute disponibile: maritim, feroviar, aerian.
  2. Servicii optionale – transport suplimentar door-to-door, disponibil la cerere, care include:
  • preluarea marfii de la Expeditor si transportul acesteia la depozitul Cargo2B;
  • livrarea finala de la depozitul din Romania la adresa Clientului din tara.


sau

asistenta pentru obtinerea codului EORI, emiterea de documente specifice (ex. packing list, instructiuni de transport), alte servicii auxiliare selectabile din platforma.

Relatia contractuala si temeiul legal

Comanda transmisa prin intermediul Platformei Cargo2B, insotita de acceptarea Termenilor si Conditiilor, constituie un contract valabil incheiat la distanta intre Furnizor si Client.

Pentru clientii B2B, raportul este guvernat de prevederile Codului civil privind contractele intre profesionisti.

Pentru clientii B2C (persoane fizice), se aplica, dupa caz, si dispozitiile OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, inclusiv dreptul de retragere, acolo unde este aplicabil si nu este exclus prin natura serviciului (ex. servicii deja executate, operatiuni personalizate etc.).

Toate serviciile prezentate pe platforma pot fi contractate in mod individual sau cumulativ, in functie de selectia Clientului. Oferta de pret este generata automat pe baza informatiilor furnizate in calculatorul logistic, iar comanda devine ferma dupa transmiterea acesteia prin platforma si bifarea acordului privind Termenii si Conditiile.

Capitolul V. Conditii generale de utilizare a platformei

Accesarea si utilizarea Platformei se face cu respectarea prezentului Document si in conformitate cu legislatia aplicabila in Romania. Accesul este permis oricarei persoane care are capacitate deplina de exercitiu si foloseste website-ul in scopuri legale, fie in calitate de profesionist (B2B), fie in calitate de consumator (B2C).

Prin continuarea navigarii pe site, utilizarea calculatorului logistic, trimiterea unei solicitari de oferta sau plasarea unei comenzi, Clientul declara ca are capacitate juridica deplina pentru a contracta, furnizeaza informatii corecte, complete si reale si utilizeaza platforma in mod responsabil, exclusiv in scopul configurarii si achizitiei serviciilor logistice disponibile.

Este permis accesul la website in scopul informarii si achizitiei de servicii. Nu este permisa:

  • folosirea platformei in mod abuziv, contrar destinatiei sale;
  • completarea de comenzi false sau speculative;
  • trimiterea de date incorecte, fictive sau inselatoare;
  • accesarea neautorizata a elementelor tehnice sau administrative ale platformei;
  • utilizarea de instrumente automate de tip bot, script sau software pentru generarea de comenzi sau extragerea datelor.

In cazul in care se constata o tentativa de frauda sau utilizare contrara prezentelor Termeni si Conditii, Furnizorul isi rezerva dreptul de a anula comenzile in cauza fara notificare prealabila, suspenda sau bloca accesul la platforma sau sesiza autoritatile competente, acolo unde este cazul. Se considera frauda urmatoarele, dar fara a se limita la: plasarea repetitiva de Comenzi fara intentia de a le onora; anularea succesiva a Comenzilor imediat dupa generarea Documentelor etc.

Accesarea contului

In procesul de comanda, Clientul va primi un link securizat care permite accesul la o sectiune personalizata, unde sunt disponibile oferta transmisa, statusul comenzii, documentele comerciale (factura proforma, factura fiscala, AWB etc.).

Pentru clientii persoane juridice, acest cont are rol de interfata standard in relatia contractuala, permitand urmarirea si gestionarea eficienta a Comenzilor.

Furnizorul depune toate eforturile pentru a asigura accesul neintrerupt la platforma si buna functionare a acesteia. Totusi, nu se poate garanta disponibilitatea permanenta sau lipsa totala de erori tehnice.

In situatii precum mentenanta programata, actualizari de sistem sau intreruperi cauzate de factori externi (inclusiv atacuri informatice, probleme de retea sau servere), Furnizorul nu poate fi tinut raspunzator pentru imposibilitatea temporara de accesare a website-ului sau intarzieri in procesarea comenzilor.

Clientul este responsabil pentru pastrarea confidentialitatii datelor comunicate in procesul de comanda si se obliga sa nu le divulge catre terte persoane. Orice acces neautorizat la datele transmise prin platforma, suspectat sau constatat, trebuie notificat de indata catre echipa Cargo2B la adresa: support@cargo2b.ro.

Capitolul VI. Procesul de comanda si validarea contractului

Platforma Cargo2B utilizeaza un flux digital complet automatizat pentru configurarea, transmiterea si validarea comenzilor, menit sa simplifice achizitia serviciilor logistice si sa ofere transparenta completa asupra fiecarui pas.

  1. Configurarea serviciilor si generarea ofertei

Clientul are la dispozitie un calculator logistic online, disponibil pe subdomeniul dedicat platformei. Prin completarea campurilor specifice (tipul marfii, dimensiuni, greutate, ruta de transport, optiuni suplimentare), sistemul genereaza automat o oferta personalizata, cu afisarea pretului estimativ si a termenului de livrare orientativ.

Oferta este transmisa automat pe e-mail si, in paralel, este afisata si salvata in sectiunea „Cont”. Oferta are o valabilitate limitata (15 zile calendaristice), perioada in care poate fi transformata in comanda ferma.

1.1. Precizari privind oferta estimativa si ajustarea pretului final

Calculatorul logistic disponibil in Platforma este un instrument digital care genereaza automat o Oferta estimativa de pret, pe baza datelor introduse de Client. Desi Furnizorul depune toate eforturile pentru ca tarifele afisate sa fie corecte, este posibil ca, in cazuri exceptionale, algortimul sa genereze diferente fata de tariful real aplicabil datorate unor erori tehnice, date incomplete sau modificari externe.

Clientul are obligatia de a consulta cu atentie prezentul Document, intrucat conditiile de generare a Ofertei si posibilitatea recalibrarii pretului sunt detaliate expres.

In situatia in care Furnizorul constata ca pretul generat automat este incorect sau insuficient pentru executarea serviciile comandate, acesta va informa Clientul in termen de maximum 72 de ore de la transmiterea Comenzii. Furnizorul va transmite o noua oferta ajustata, ce va reflecta tariful real aplicabil.

Clientul are obligatia de a accepta sau refuza noua oferta ajustata in termen de 72 e ore de la primirea acesteia. In lipsa unui raspuns, Comanda va fi anulata de drept, iar sumele achitate vor fi returnate.

Daca plata a fost efectuata integral de catre Client in momentul plasarii Comenzii, iar ulterior se constata necesitatea ajustarii pretului, Furnizorul are dreptul de a emita o factura suplimentara pentru diferenta de pret. In cazul in care Clientul nu achita aceasta diferenta in termenul stabilit, Furnizorul va proceda la anularea Comenzii si rambursarea sumelor achitate, dupa retinerea eventualelor cheltuieli deja angajate.

  1. Trimiterea comenzii

Pentru a trimite comanda, Clientul parcurge urmatorii pasi:

  • selecteaza oferta dorita;
  • completeaza datele de identificare si livrare;
  • alege modalitatea de plata;
  • bifeaza in mod expres statutul juridic (persoana juridica sau fizica);
  • accepta Termenii si Conditiile si Politicile platformei prin bifarea casetelor corespunzatoare;
  • transmite comanda prin apasarea butonului „Finalizeaza comanda” sau „Achita acum”.

Comanda este procesata prin infrastructura e-commerce WooCommerce, care genereaza automat factura proforma si trimite link-ul de plata catre Client.

  1. Modalitati de plata si reduceri

Clientul are la dispozitie doua optiuni:

  • plata ulterioara – comanda ramane salvata, iar link-ul de plata este transmis pe e-mail;
  • plata imediata – comanda este achitata online, integral, in momentul plasarii, situatie in care in functie de campaniile aplicabile la momentul acceptarii Documentului, se poate aplica un pret preferential cu discount-ul vizibil in Platforma sau dupa caz, in Factura proforma (de ex. reducere de 5%).

Reducerea aplicata in acest caz este afisata distinct in procesul de comanda si este valabila doar pentru platile efectuate integral si instant.

  1. Confirmari si documente transmise

Odata cu trimiterea comenzii, sistemul transmite automat urmatoarele documente si notificari, in ordinea cronologica a procesului:

  • confirmarea ofertei (daca nu s-a trecut direct la comanda);
  • confirmarea comenzii;
  • factura proforma / link de plata;
  • confirmarea platii (dupa caz).

Toate aceste documente sunt disponibile si in sectiunea dedicata Clientului, accesibila prin link securizat.

  1. Validarea contractului

Contractul dintre Client si Furnizor se considera incheiat in momentul in care, plata a fost efectuata, verificata si validata de catre CARGO2B, dupa parcurgerea urmatoarelor etape prealabile:

  • Comanda a fost transmisa prin intermediul Platformei;
  • Clientul a bifat acceptul Termenilor si Conditiilor;
  • Comanda a fost confirmata de catre Furnizor, atat din perspectiva serviciilor contractate, cat si a Pretului final achitat/care trebuie achitat de catre Client

Comenzile neconfirmate, incomplete sau neachitate in termenul de valabilitate a ofertei pot fi anulate automat de sistem sau de catre echipa Cargo2B, fara nicio obligatie din partea Furnizorului.

Capitolul VII. Plata si facturarea

Pentru Comenzile plasate prin platforma Cargo2B, plata se efectueaza in mod integral, pe baza facturii proforme generate automat de sistem, in urma configurarii comenzii si validarii optiunilor selectate de catre Client.

  1. Modalitati de plata

Clientul poate achita Comanda prin una dintre urmatoarele metode:

  • Plata online imediata, prin card bancar sau alt procesator de plati integrat in platforma – caz in care comanda beneficiaza, daca este afisat, de un pret preferential;
  • Plata ulterioara, prin accesarea link-ului transmis automat pe e-mail si in contul personal, pe baza facturii proforme emise de sistem.
  • Plata prin transfer bancar, pe baza
    facturii proforma, in contul indicat de Furnizor in cadrul facturii. In cazul
    transferului bancar, Clientul va transmite Furnizorului dovada platii.


In cazul comenzilor pentru care Clientul alege optiune de plata ulterioara, pretul afisat in oferta transmisa va fi blocat pentru o perioada de
15 zile de la momentul generarii facturii proforme. In acest interval, Clientul are posibilitatea de a efectuta plat afara recalcularea tarifului.

Dupa expirarea acestui termne, Furnizorul isi rezerva dreptul de a recalibra pretul in functie de conditiile logistice actualizate si de a transmite o Oferta revizuita. Comanda va fi procesata doar dupa acceptarea noii Oferte si efectuarea platii.

Plata poate fi efectuata in lei sau in alta valuta, in functie de setarile disponibile pe platforma si conform instructiunilor afisate in comanda.

  1. Pret preferential pentru plata integrala

In cazul in care Clientul finalizeaza comanda si achita integral contravaloarea serviciilor in momentul plasarii, se poate aplica o reducere procentuala de 5% din valoarea comenzii. Aceasta reducere este:

  • valabila doar pentru comenzile achitate integral si cat timp Clientul este logat in sectiunea ,,Achita acum”;
  • aplicata automat in cosul de comanda si vizibila in factura proforma;
  • nu este cumulabila cu alte reduceri, vouchere sau conditii contractuale speciale, cu exceptia situatiile expres prevazute in Platforma.

Pretul afisat in Platforma este final si include toate costurile aferente serviciilor selectate, cu exceptia celor ce pot interveni ulterior din motive externe (ex. taxe vamale, costuri suplimentare rezultate din modificari ale datelor initiale sau interventii neprevazute).

  1. Emiterea si transmiterea documentelor fiscale

In functie de etapa comenzii, sistemul va genera automat:

  • factura proforma, transmisa imediat dupa plasarea comenzii;
  • factura fiscala, transmisa ulterior confirmarii comenzii si achitarii integrale a serviciilor.

Documentele fiscale sunt disponibile atat pe e-mailul furnizat de Client, cat si in contul personal accesibil prin link securizat.

Factura este emisa in conformitate cu legislatia fiscala in vigoare din Romania, pe numele Clientului si cu datele introduse in procesul de comanda. Clientul are obligatia de a verifica acuratetea datelor si de a notifica Furnizorul in cel mai scurt timp in cazul in care identifica erori.

Capitolul VIII. Livrarea serviciilor

Cargo2B asigura livrarea serviciilor logistice in baza configuratiei alese de Client in procesul de comanda, cu respectarea termenelor estimate comunicate in oferta.

Toate serviciile sunt livrate in regim contractual, iar termenele pot varia in functie de tipul transportului, ruta selectata, completarea grupajului si optiunile logistice suplimentare bifate de catre Client.

  1. Termenul de livrare si momentul de pornire

Pentru serviciile de transport international (maritim, feroviar, aerian), termenul de livrare incepe sa curga din momentul in care marfa este predata efectiv catre transportatorul international, dupa completarea grupajului. Data de pornire este confirmata prin documentul de transport emis, in functie de modalitatea aleasa:

  • SMGS – pentru transportul feroviar;
  • Conosament (Bill of Lading) – pentru transportul maritim;
  • Air Waybill (AWB) – pentru transportul aerian.

Aceste documente sunt emise de operatorii de transport si confirma predarea efectiva a marfii.

In cazul comenzilor B2C, pentru a respecta cerintele de transparenta si informare prevazute de legislatia consumatorului, informatia privind calculul termenului de livrare este afisata si in platforma, in momentul selectarii optiunii de transport.

  1. Conditii specifice pentru regimul de grupaj

Transportul se efectueaza in regim de grupaj (consolidarea mai multor comenzi intr-un singur transport), iar timpul estimat pentru livrare depinde de:

  • completarea spatiului necesar pentru transport;
  • finalizarea formalitatilor logistice aferente fiecarui client.


Termenul estimat comunicat initial este orientativ
, iar data efectiva a livrarii poate varia in functie de timpul necesar pentru completarea grupajului. Cargo2B va notifica Clientul cu privire la statusul comenzii si momentul plecarii marfii, imediat ce acestea sunt confirmate.

  1. Optiuni de livrare locale

In functie de optiunile bifate in comanda, livrarea poate include preluarea marfii de la adresa furnizorului din China, in vederea transportului la depozitul Cargo2B (serviciu optional) sau livrarea finala la adresa Clientului din Romania, dupa sosirea marfii in tara (serviciu optional).

In cazul in care Clientul nu opteaza pentru transport local, marfa se ridica din depozitul Cargo2B din China sau din depozitul Cargo2B din Romania, conform instructiunilor din comanda.

  1. Notificari si urmarirea comenzii

Pe tot parcursul derularii comenzii, Clientul primeste automat notificari prin e-mail si, dupa caz, daca este posibil, prin WhatsApp, in urmatoarele momente:

  • confirmarea livrarii catre transportator;
  • statusul transportului (predare, in curs de livrare, livrare finala);
  • emiterea documentelor aferente (AWB, SMGS, BL etc.).

Aceste informatii sunt disponibile si in contul Clientului, accesibil prin link securizat transmis automat in e-mailul de confirmare a comenzii.

  1. Actulizarea termenelor

Furnizorul depune toate eforturile pentru a actualiza termenele estimate de livrare in Platforma, in cazul in care apar diferente semnificative intre timpul initial si timpul efectiv de executare, rezultate din cauze logistice, operationale sau administrative. Orice modificare a termenului de livrare va fi reflectata in contul Clientului (daca acesta si-a create cont), iar notificarea va fi transmisa prin e-mail la adresa indicata de Client.

In situatia in care Clientul nu detine un cont create pe Platforma, are obligatia de a urmari corespondenta electronica transmisa de Furnizor, pentru a fi informat cu privire la eventualele modificari.

Furnizorul informeaza Clientul ca si dupa completarea grupajului si predarea marfii catre transportator pot interveni modificari ale termenelor de livrare din motive independente de controlul sau. In astfel de cazuri, Furnizorul se obliga sa notifice Clientul prin mijloace de comunicare disponibile, iar Clientul este responsabil sa verifice atat notificarile primite in cont (daca este cazul), cat si corespondenta prin e-mail.

Capitolul IX. Dreptul de retragere si anularea comenzii

Platforma Cargo2B permite configurarea personalizata a serviciilor logistice, iar comenzile plasate prin intermediul Website-ului sunt considerate contracte incheiate la distanta, opozabile intre parti.

Conditiile de anulare sau retragere din contract difera in functie de statutul Clientului (B2B sau B2C) si de stadiul comenzii.

  1. Regimul aplicabil clientilor B2B

Pentru clientii profesionisti (persoane juridice sau PFA), contractul devine ferm si opozabil din momentul confirmarii comenzii, conform prevederilor Codului civil privind contractele intre profesionisti. Dreptul de retragere nu se aplica in relatiile comerciale B2B.

Anularea unei comenzi deja confirmate poate fi solicitata doar cu acordul expres al Furnizorului si doar in masura in care serviciile nu au fost deja prestate (ex. marfa nu a fost preluata, nu s-au emis documente de transport etc.).

In cazul anularii unilaterale nejustificate a unei comenzi B2B dupa confirmare, Furnizorul poate retine sumele deja incasate cu titlu de avans sau poate emite o factura de penalizare pentru costurile administrative/logistice deja angajate.

  1. Regimul aplicabil clientilor B2C

Pentru persoanele fizice care plaseaza comenzi in scop personal (consumatori), se aplica dispozitiile Ordonantei de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, cu urmatoarele precizari:

  1. a) Dreptul de retragere

Clientul consumator are dreptul sa se retraga din contract in termen de 14 zile calendaristice de la data incheierii acestuia, cu exceptia situatiilor in care executarea serviciului a inceput deja cu acordul expres al consumatorului sau serviciile sunt personalizate conform cerintelor Clientului si nu pot fi anulate fara pierderi (ex. emiterea de documente, rezervarea locurilor in grupaj, costuri vamale anticipate).

In cazul in care serviciul nu a fost prestat, iar Clientul solicita retragerea in termen legal, Furnizorul va rambursa suma achitata in termen de cel mult 14 zile, prin aceeasi metoda de plata folosita la achitare.

  1. b) Exceptii de la dreptul de retragere

Conform art. 16 din OUG nr. 34/2014, dreptul de retragere nu se aplica in cazul:

  • serviciilor complet prestate, cu acordul prealabil al consumatorului;
  1. Procedura de anulare sau retragere

Pentru a solicita anularea comenzii sau retragerea din contract, Clientul trebuie sa transmita un e-mail la adresa sales@cargo2b.ro, cu numarul comenzii, datele de identificare si motivul cererii (optional, dar recomandat).

Echipa Cargo2B va analiza solicitarea si va comunica in cel mai scurt timp posibil daca comanda poate fi anulata fara penalitati sau, daca este cazul, care sunt costurile deja angajate ce pot fi retinute de Furnizor.

Capitolul X. Raspunderea partilor

Prin acceptarea prezentului Document si transmiterea unei comenzi, partile recunosc faptul ca sunt angajate intr-o relatie contractuala reglementata de prevederile legale in vigoare si de conditiile asumate in cadrul platformei Cargo2B.

  1. Raspunderea Furnizorului

Furnizorul raspunde pentru:

  • corecta procesare si transmitere a Comenzilor;
  • executarea serviciilor contractate, in conformitate cu optiunile selectate de Client si termenii specificati in comanda;
  • asigurarea comunicarii transparente privind statusul transportului si transmiterea documentelor comerciale relevante (ex. oferte, facturi, documente de transport).


Furnizorul nu isi asuma raspunderea pentru:

  • erori temporare sau permanente ale mecanismelor din Platforma (de exemplu, Calculatorul) care ar putea conduce la transmiterea unui Pret sau discount eronat, sau intarzieri cauzate de transmiterea incompleta/incorecta a informatiilor de catre Client (ex. adrese gresite, dimensiuni inexacte, coduri tarifare lipsa);
  • intarzieri sau costuri suplimentare generate de factori externi, independenti de controlul sau (ex. congestii portuare, intarzieri vamale, restrictii de transport, conditii meteorologice extreme);
  • actiuni sau omisiuni ale tertilor (transportatori internationali, autoritati vamale, furnizori locali) implicati in executarea serviciilor.

In cazul in care anumite servicii nu pot fi furnizate din motive obiective, Furnizorul va informa imediat Clientul si, dupa caz, va oferi:

  • o alternativa echivalenta, cu acordul Clientului;
  • rambursarea partiala sau totala a sumelor achitate, in functie de etapa comenzii si serviciile deja prestate.
  1. Raspunderea Clientului

Clientul este responsabil pentru:

  • acuratetea si completitudinea informatiilor introduse in platforma (marfa, dimensiuni, adrese, documente fiscale);
  • selectarea corecta a serviciilor dorite si a statutului juridic (B2B/B2C);
  • verificarea si confirmarea documentelor transmise de Furnizor (factura, documente de transport etc.);
  • achitarea integrala si in termen a valorii comenzii confirmate de Furnizor sau, dupa caz, ajustate in urma erorilor din Platforma.

In cazul in care datele furnizate sunt eronate sau incomplete si acest lucru afecteaza buna executare a comenzii, Furnizorul are dreptul sa:

  • suspende comanda pana la clarificare;
  • recalibreze oferta si sa solicite diferente de plata;
  • refuze livrarea sau sa aplice penalitati, daca situatia impiedica executarea serviciului.
  1. Limitarea raspunderii

In limitele maxime permise de lege, Furnizorul:

  • nu raspunde pentru daune indirecte (ex. pierderi comerciale, pierderi de profit, intarzieri in relatii contractuale ale Clientului);
  • nu garanteaza functionalitatea neintrerupta a platformei, dar depune toate eforturile pentru mentinerea disponibilitatii continue;
  • nu raspunde pentru esecul prestarii serviciului, atunci cand acesta se datoreaza unor cauze de forta majora sau evenimente neimputabile Furnizorului.

Eventualele despagubiri datorate de Furnizor sunt limitate, cumulativ, la contravaloarea serviciilor neexecutate sau executate necorespunzator, in baza documentelor justificative si a unei reclamatii transmise in termen rezonabil.

Capitolul XI. Forta majora si evenimente imprevizibile

Furnizorul nu poate fi considerat responsabil pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor asumate prin intermediul platformei, in cazul in care acestea sunt cauzate de un eveniment de forta majora sau de un alt eveniment imprevizibil, care nu putea fi prevazut sau evitat la momentul incheierii contractului.

  1. Definitia fortei majore

Prin forta majora se intelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil, aparut ulterior momentului incheierii Contractului, care impiedica in mod obiectiv si definitiv executarea obligatiilor contractuale.

Exemple de forta majora includ, fara a se limita la dezastre naturale (cutremure, inundatii, furtuni extreme), conflicte armate, stari de urgenta, embargo comercial, inchiderea granitelor sau a cailor de transport din dispozitia autoritatilor, greve generale sau blocaje logistice masive la nivel international.

  1. Evenimente imprevizibile si situatii speciale

Sunt asimilate situatiei de forta majora si alte evenimente exceptionale care, desi nu intrunesc toate caracteristicile fortei majore, afecteaza in mod semnificativ prestarea serviciilor: restrictii sau intarzieri impuse de autoritatile vamale sau transportatori terti, blocaje logistice neprevazute (ex. lipsa containerelor, intarzieri in porturi, congestie feroviara), indisponibilitatea temporara a resurselor tehnice (ex. intreruperi in sistemul informatic sau in procesatorul de plati).

In toate aceste cazuri, Furnizorul va informa Clientul in cel mai scurt timp si va propune amanarea termenului de executare, recalibrarea serviciului in functie de context sau, daca este cazul, rezilierea contractului fara penalitati.

  1. Notificare si dovada

Partea care invoca forta majora sau evenimentul imprevizibil are obligatia de a notifica cealalta parte in termen de 15 zile calendaristice de la aparitia acestuia, insotita de documente justificative (ex. comunicate oficiale, certificate ale autoritatilor, notificari de la parteneri logistici).

Daca efectele evenimentului persista mai mult de 30 de zile, fiecare parte are dreptul sa solicite incetarea contractului, fara despagubiri.

Capitolul XII. Politici comerciale si promotii

Platforma Cargo2B poate aplica, in mod periodic, politici comerciale speciale, promotii sau reduceri de pret, cu scopul de a incuraja achizitia rapida a serviciilor si de a recompensa clientii activi.

Aceste beneficii sunt comunicate transparent in procesul de comanda si sunt conditionate de anumite actiuni sau termene, astfel cum este descris mai jos.

  1. Pret preferential la plata imediata („Achita acum”)

Clientii care finalizeaza comanda online si aleg sa achite integral valoarea serviciilor prin optiunea „Achita acum” beneficiaza automat de un pret preferential, constand intr-o reducere procentuala de 5% aplicata pretului final.

Aceasta reducere:

  • este afisata in mod vizibil in cosul de comanda, inainte de finalizare;
  • este aplicabila doar in cazul platilor online efectuate integral, in avans;
  • nu este cumulabila cu alte promotii, vouchere sau conditii comerciale negociate individual.

Daca Clientul opteaza pentru varianta „Finiseaza comanda” (fara plata imediata), reducerea nu se aplica, iar comanda este procesata la pretul standard din oferta.

  1. Valabilitatea ofertelor

Toate ofertele de pret generate prin calculatorul logistic au o perioada de valabilitate limitata (ex. 15 zile calendaristice), perioada care este specificata in mod expres in e-mailul de confirmare si in oferta transmisa Clientului.

Dupa expirarea acestei perioade oferta nu mai este garantata, iar comanda poate necesita o recalculare de pret, in functie de conditiile logistice actualizate.

  1. Promotii temporare si coduri de reducere

Cargo2B poate organiza campanii promotionale, cu reduceri temporare, aplicabile anumitor rute, tipuri de transport sau servicii aditionale. Promotiile pot fi vizibile direct pe platforma, transmise pe e-mail sau WhatsApp, catre clientii abonati la newsletter sau activate prin coduri de reducere, introduse manual in procesul de comanda.

Orice promotie are o perioada limitata de valabilitate, poate fi supusa unor restrictii (ex. comenzi minime, tip de serviciu, rute disponibile), nu este cumulabila cu alte reduceri aplicate in acelasi timp.

  1. Abonarea la comunicari comerciale

Clientii au posibilitatea de a se abona voluntar la comunicari comerciale (e-mail marketing), bifand optiunea corespunzatoare in procesul de comanda.

Prin abonare, Clientul consimte sa primeasca informari privind reduceri si promotii in curs, noutati legate de rute sau servicii disponibile, oferte personalizate pe baza comenzilor anterioare.

Clientul se poate dezabona oricand, prin link-ul inclus in fiecare e-mail transmis.

Capitolul XIII. Confidentialitate, prelucrarea datelor si politica de cookies

Furnizorul respecta prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia datelor (GDPR) si se angajeaza sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale Clientilor.

Prin accesarea platformei si/sau plasarea unei comenzi, Clientul confirma ca a luat cunostinta si accepta Politica de Confidentialitate si Politica privind Cookie-urile, disponibile oricand pe Website/

Aceste politici includ informatii privind datele colectate prin intermediul platformei si scopul utilizarii acestora, temeiurile legale de prelucrare si durata de stocare, transmiterea datelor catre parteneri logistici sau autoritati, acolo unde este necesar, drepturile Clientului privind accesul, rectificarea, opozitia sau stergerea datelor, optiunile de control asupra cookie-urilor si instrumentelor de urmarire online.

Clientul poate consulta versiunile actualizate ale acestor politici in orice moment. Exercitarea drepturilor privind protectia datelor se poate realiza prin transmiterea unei solicitari la adresa de contact mentionata in Politica de Confidentialitate.

Capitolul XIV. Comunicari si notificari

Toate comunicarile intre Furnizor si Client in legatura cu comenzile, documentele comerciale, confirmari sau asistenta se realizeaza prin canale oficiale, astfel:

  • E-mail – canal principal de transmitere a ofertelor, confirmarilor de comanda, facturilor si altor documente relevante;
  • Contul clientului – sectiune dedicata, accesibila prin link securizat transmis pe e-mail, unde Clientul poate consulta istoricul comenzilor si al documentelor aferente;
  • Sistemul CRM integrat – canal operational prin care pot fi initiate notificari automate (chatbot, voicebot) sau contact direct din partea unui reprezentant al Furnizorului;
  • Numarul de telefon indicat de Client – utilizat pentru apeluri de confirmare, asistenta sau clarificari comerciale punctuale.

Clientul are responsabilitatea de a furniza date de contact corecte si actualizate. Furnizorul nu poate fi tras la raspundere pentru lipsa unor notificari in cazul in care adresa de e-mail sau numarul de telefon furnizate sunt invalide sau nefunctionale.

In cazul modificarilor contractuale sau al actualizarilor relevante privind politica platformei, Furnizorul poate transmite notificari prealabile prin e-mail sau afisare pe site. Comunicarea se considera receptionata de Client in momentul in care aceasta a fost transmisa pe adresa indicata in procesul de comanda.

Comunicarile efectuate prin orice canal (e-mail, telefon, WhatsApp etc.) vor fi considerate relevante si opozabile partilor in orice situatie litigioasa sau non-litigioasa. In cazul unui conflict, partile vor avea in vedere toate dovezile rezultate din aceste comunicari, inclusiv confirmarile de plata, mesajel transmise si notificarile automate.

Capitolul XV. Livrarea serviciilor si termenele de executie

Livrarea serviciilor logistice contractate prin platforma Cargo2B se realizeaza in conformitate cu optiunile selectate de Client si configuratia comenzii.

  1. Inceperea executiei serviciilor

Termenul estimativ de livrare indicat in oferta are caracter informativ si este calculat de la momentul completarii grupajului si predarii marfii catre transportatorul international. Momentul de referinta este reprezentat de:

  • data SMGS, in cazul transportului feroviar;
  • data conosamentului (B/L), in cazul transportului maritim;
  • data AWB, in cazul transportului aerian.

Clientul va fi informat prin e-mail sau telefonic cu privire la momentul estimativ de plecare.

  1. Conditii pentru inceperea livrarii

Executarea serviciilor este conditionata de:

  • confirmarea comenzii de catre operator;
  • achitarea integrala sau partiala, conform optiunii alese;
  • predarea efectiva a marfii la depozitul Cargo2B din China, in cazul in care nu se opteaza pentru serviciul de preluare locala;
  • completarea grupajului, atunci cand transportul este organizat in regim consolidat (LCL).
  1. Optiuni de livrare

Clientul poate alege intre:

  • livrare standard, care presupune ridicarea marfii de la depozitul Cargo2B din Romania;
  • livrare door-to-door, disponibila doar daca a fost selectata si confirmata in momentul comenzii. In acest caz, termenul final de livrare include si durata transportului local.
  1. Intarzieri si factori externi

Furnizorul depune toate diligentele pentru respectarea termenelor estimate, insa anumite situatii precum intarzieri vamale, congestionarea transportului, conditii meteo extreme sau factori administrativi pot afecta data efectiva a livrarii. Aceste situatii nu constituie culpa contractuala si vor fi comunicate Clientului in cel mai scurt timp.

Capitolul XVI. Modificarea, anularea si incetarea comenzilor

  1. Modificarea comenzii

Clientul are posibilitatea de a solicita modificarea unei comenzi numai inainte de confirmarea finala din partea Furnizorului. Solicitarea se poate face prin e-mail sau telefonic, iar Furnizorul va confirma daca modificarile sunt posibile si in ce conditii (inclusiv recalcularea tarifului).

Dupa confirmare si procesare logistica, comanda nu mai poate fi modificata.

  1. Incetarea contractului din initiativa Furnizorului

Furnizorul isi rezerva dreptul de a anula comanda si de a inceta unilateral relatia contractuala, cu notificare prealabila, in urmatoarele situatii:

  • imposibilitatea onorarii comenzii din motive operationale justificate;
  • lipsa platii in termenul comunicat prin platforma sau pe e-mail;
  • furnizarea de date incorecte, incomplete sau suspecte de frauda;
  • refuzul colaborarii sau lipsa cooperarii clientului in finalizarea comenzii.

In aceste cazuri, daca nu s-au efectuat servicii, orice suma incasata va fi returnata integral. Daca serviciile au fost deja executate partial, se va returna doar diferenta, conform documentelor justificative.

  1. Rambursarea sumelor in cazul anularii partiale a serviciilor

In cazul anularii Comenzii dupa inceperea executarii serviciilor, dar inainte de finalizarea acestora, Furnizorul va restitui Clientului contravaloarea serviciilor neexecutate, proportional cu etapele parcurse pana la momentul anularii.

Calculul sumelor restituibile se va face in functie de stadiul comenzii si de serviciile deja prestate.

Diferenta corespunzatoare serviciilor neprestate va fi rambursata Clientului in termen de maximum 14 zile de la data anularii, prin aceeasi metoda de plata utilizata la momentul efectuarii platii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel.

Furnizorul are dreptul de a retine orice suma justificata aferenta serviciilor deja executate, inclusiv în cazul în care anularea este solicitata de Client din motive neimputabile Furnizorului.

Capitolul XVII. Raspunderea partilor

  1. Regimul general

Raspunderea contractuala a partilor este guvernata de prevederile prezentului Document, de legislatia aplicabila si de informatiile comunicate in mod explicit prin intermediul platformei Cargo2B.

Clientul este responsabil pentru corectitudinea datelor furnizate in cadrul calculatorului logistic si in procesul de comanda. Furnizorul nu raspunde pentru eventualele erori, omisiuni sau neconcordante care afecteaza executarea comenzii si care rezulta din informatii incomplete sau incorecte oferite de Client.

  1. Raspunderea Furnizorului

Furnizorul raspunde pentru executarea corecta si la timp a serviciilor contractate, in limita angajamentelor asumate si cu respectarea restrictiilor tehnice sau logistice comunicate anterior sau pe parcursul derularii comenzii.

Nu constituie culpa a Furnizorului si nu atrage raspunderea acestuia urmatoarele situatii:

  • intarzieri cauzate de factori externi (ex. intarzieri vamale, restrictii legale, congestii in transport);
  • imposibilitatea livrarii din cauze ce tin de client (ex. imposibilitatea de a prelua marfa, lipsa informatiilor esentiale);
  • erori generate de utilizarea incorecta a platformei sau a calculatorului logistic.
  1. Limitarea raspunderii in regim B2B

In cazul clientilor persoane juridice sau profesionisti (B2B), raspunderea Furnizorului este limitata la valoarea serviciilor achitate efectiv de catre Client pentru comanda respectiva, daca nu se prevede altfel printr-un contract distinct.

Furnizorul nu va putea fi tinut raspunzator pentru eventuale prejudicii indirecte, pierderi comerciale, pierderea de profit sau de oportunitati.

  1. Raspunderea in relatia cu consumatorii (B2C)

Pentru clientii persoane fizice (consumatori), se aplica prevederile OUG nr. 34/2014 si ale legislatiei relevante privind protectia consumatorilor. Raspunderea Furnizorului nu poate fi exclusa sau limitata in mod contrar dispozitiilor imperative aplicabile acestui tip de raport.

Capitolul XVIII. Legea aplicabila si jurisdictia

Prezentul Document, precum si toate relatiile contractuale derulate prin intermediul Platformei, sunt guvernate de legea romana, cu respectarea legislatiei europene aplicabile in materie de protectia consumatorilor, acolo unde este cazul.

Orice neintelegere aparuta intre Furnizor si Client in legatura cu interpretarea, validitatea, executarea sau incetarea Contractului va fi solutionata pe cale amiabila, in cel mai scurt timp posibil.

In cazul in care solutionarea amiabila nu este posibila, litigiile vor fi deferite instantelor competente din Romania.

Acceptarea prezentelor Termeni si Conditii echivaleaza cu recunoasterea expresa a faptului ca orice litigiu va fi solutionat conform celor mentionate anterior, in functie de calitatea si statutul juridic al Clientului.

Capitolul XIX. Clauze finale

Prin bifarea optiunii corespunzatoare in procesul de comanda si transmiterea acesteia prin Platforma Cargo2B, Clientul declara ca a citit, inteles si acceptat integral prezentul Document, precum si politicile conexe disponibile pe Website (Politica de Confidentialitate, Politica de Cookies).

Prezentul Document reprezinta privind accesarea si utilizarea serviciilor disponibile prin platforma inlocuind orice alta intelegere verbala sau scrisa anterioara.
Clauzele contractuale individuale pot fi convenite in scris, separat, in cazul unor comenzi personalizate sau parteneriate comerciale distincte.

Daca oricare dintre prevederile prezentului Document este declarata nula, inaplicabila sau contrara legii, aceasta situatie nu va afecta valabilitatea celorlalte prevederi, care vor continua sa se aplice in mod corespunzator.

Documentul este redactat intr-un limbaj clar, accesibil, adaptat mediului online. In cazul unei eventuale interpretari contradictorii intre diferitele versiuni lingvistice, prevaleaza versiunea in limba romana publicata pe site la data comenzii.

Versiunea Termenilor si Conditiilor care guverneaza comanda este cea valabila la momentul acceptarii acesteia de catre Client. Aceasta versiune este transmisa automat prin e-mail si este disponibila permanent in contul personal al Clientului.

In cazul in care intre prezentul Document si un contract-cadru semnat intre Furnizor si Client exista dispozitii contradictorii sau neconcordante, prevederile contractului-cadru vor prevala si se vor aplica cu prioritate.

Termenii si Conditiile se completeaza cu prevederile contractului-cadru.